Hold 1

HOLD 1
Mindfulness Begynder
Alle mennesker oplever, at det gør ondt i livet.
Vi hjælper os selv med strategier, som mindsker eller flytter fokus bort fra ubehaget: Nydelsen i god mad og en underholdende film. Energien, aktiviteten og travlheden i samvær med andre mennesker. Eller vi bortgemmer smerten i en indre boks og lukker den forsvarligt til.
Disse strategier virker, men desværre kun relativt kortvarigt. Til tider vender ubehaget tilbage når filmen er færdig, eller vi igen er alene efter samvær med andre – Smerten gnaver sig ud af kassen.
Mindfulness kan hjælpe til, at vi ser alt det dejlige og fantastiske, som tilværelsen også ofte indeholder. Til at undersøge og mindske nogle af årsagerne til tilværelsens ubehag. Til at være med det som vi, lige nu og her, ikke kan ændre på. Til at skabe varige positive forandringer. Med andre ord: Mindfulness hjælper til – over tid – at skabe mere fred i sindet.
Velkommen til et forløb hvor guidede meditationer og mindfulness-teori inviterer til at udvikle medfølelse, venlighed, sindsligevægt, nærvær, accept, rummelighed og forståelse af årsags-virkning sammenhænge imellem tanker, følelser og handlinger.
Mindfulness Begynder er for dig, der ikke har prøvet mindfulness før.

Mindfulness 1
Mindfulness 1 er for dig, der før har stiftet bekendtskab med Mindfulness.

Klassisk Tegning
Vi vil tage udgangspunkt i den menneskelige figur og gå i dybden med portrættet og enkelte kropsstudier, samt arbejde med opstillinger af genstande-stilleben. Tegnekurset vil give en basal introduktion til de teknikker, som vi arbejder med, når vi tegner: Komposition, konstruktion, rum, anatomi, modellering og skravering. Alle er velkomne.

Yoga
I timerne er der fokus på Hatha og Vinyasa yoga. Hatha yoga er den ældste og oprindelige form for yoga. Vinyasa yoga udspringer heraf, og har et mere dynamisk udtryk. Vi kommer til at bruge det bedste af begge dele, men med fokus på Hatha yogaen. Vi skal lave en masse forskellige øvelser, både liggende, siddende og stående. Det bliver en dejlig blanding af styrke, udstrækning og balance. Udover de fysiske øvelser, kommer vi også til at arbejde en masse med meditation og vejrtrækningsøvelser, som en vigtig del af timerne.